Passer au contenu principal
Sainte-Anne
Vous êtes connecté anonymement (
Connexion au site Moodle du Collège Sainte-Anne
)
CEGEP Pedagogie
Accueil
Cours
Collégial
PED
Aperçu de cette partie
Généralités
Tout replier
Tout déplier
Annonces
Forum
Online Engagement
Online Engagement Notes
Fichier
Marquer comme terminé
7 Strategies to Increase Online Engagement
URL
Marquer comme terminé
Online Workflow Models
Fichier
Marquer comme terminé
Thirty Years of Research on Online Learning - a 'crash course' about the theoretical issues associated with OL, 2018
Fichier
Marquer comme terminé
Profiles in Self-Regulated Learning and Their Correlates for Online and Blended Learning Students - 'as a teacher, it is essential to recognize that lack of interaction does not mean lack of engagement or motivation to succeed' (p. 1452), 2018
Fichier
Marquer comme terminé
UDL: Guidelines for Accessible Online Instruction - basically, a crash-course in UDL and a model for applying UDL to online instruction, 2018
Fichier
Marquer comme terminé
CUA/UDL Inclusion
UDL at a glance
URL
Marquer comme terminé
UDL planning checklist
URL
Marquer comme terminé
UDL planning checklist 2
URL
Marquer comme terminé
UDL Printables
URL
Marquer comme terminé
Inclusion Tips and Strategies
URL
Marquer comme terminé
Would You Recognize UDL if You Saw It? Ten Propositions for New Directions for the Second Decade of UDL - a touch old, 2010
Fichier
Marquer comme terminé
More Than One Way: Stories of UDL and Inclusive Classrooms - a concise 'crash course' in UDL, 2017
Fichier
Marquer comme terminé
Systematically Applying UDL to Effective Practices for Students with Learning Disabilities - the focus is on the SLD, 2018
Fichier
Marquer comme terminé
'The Millennials are Coming': Improving Self-Efficacy in Law Students through UDL - a more 'practical' approach to UDL and an interesting presentation of 'millenials', 2015
Fichier
Marquer comme terminé
Adaptive Learning Pedagogy of UDL for Multimodal Training - an interesting attempt to use the Index of Learning Styles as the basis for UDL, 2018
Fichier
Marquer comme terminé
Group Work/Cooperative Structures
Group/Cooperative Structures at the College Level
URL
Marquer comme terminé
30 Strategies to Promote Cooperative Learning
Fichier
Marquer comme terminé
Evaluation
Comparateur Types d'Evaluation
Fichier
Marquer comme terminé
Evaluation TELUQ
Fichier
Marquer comme terminé
The Power of Feedback to Improve Teaching - short article but it provides quite a few improvement ideas, 2011
Fichier
Marquer comme terminé
7 keys to Effective Feedback
URL
Marquer comme terminé
Evaluer sans decourager Roch Chouinard
Fichier
Marquer comme terminé
Gestion de Classe
Gestion de Classe CEGEP
Fichier
Marquer comme terminé
Le Premier Cours de la Session
Fichier
Marquer comme terminé
HyperDocs
HyperDocs un outil pour soutenir l’engagement des apprenants
URL
Marquer comme terminé
Modele HyperDocs
URL
Marquer comme terminé
Evaluate your Hyperdoc
URL
Marquer comme terminé
liste d'activites pour Hyperdocs
URL
Marquer comme terminé
Webinare Hyperdocs
URL
Marquer comme terminé
Technology and Online Learning
Technology and Pedagogy Wheel
URL
Marquer comme terminé
Formation TELUQ
URL
Marquer comme terminé
List of Technology Tools to Try (by subject)
Fichier
Marquer comme terminé
E-Learning Resources Ditch that Textbook
URL
Marquer comme terminé
Asynchronous teaching guidelines - it focuses on using videos, 2017
Fichier
Marquer comme terminé
Livres/Books
Small Teaching Online The Science of Learning
URL
Marquer comme terminé
Understanding by Design Link to the PDF - free download
URL
Marquer comme terminé
Contrat d'Equipe
Contrat d'Equipe 1
Fichier
Marquer comme terminé
Contrat d'Equipe 2
Fichier
Marquer comme terminé
Contrat d'Equipe 3
Fichier
Marquer comme terminé
Contrat d'Equipe 4
Fichier
Marquer comme terminé
Stress
Sonia Lupien Stress
Fichier
Marquer comme terminé
Retroaction par les Pairs en Ecriture
Retroaction par les Pairs en Ecriture
Fichier
Marquer comme terminé
Peer Feedback Handbook
Fichier
Marquer comme terminé
'I'm not here to learn how to mark someone else's stuff': an investigation of an online peer-to-peer review workshop tool - excellent article, the focus is on the issues related to peer-to-peer review rather than on its positive aspects, 2015
Fichier
Marquer comme terminé
brise glace/ice breakers
brise glace en formation a distance
URL
Marquer comme terminé
online icebreakers
URL
Marquer comme terminé
21 Icebreakers for Online Teaching
URL
Marquer comme terminé
10 College Icebreakers
URL
Marquer comme terminé
12 College Icebreakers
URL
Marquer comme terminé
15 College Icebreakers
URL
Marquer comme terminé
Blended Learning
Blended Learning as a Potentially Winning Combination of Face-to-Face and Online Learning: An Exploratory Study - using screencasts as an additional teaching/learning tool (without replacing the reading), 2016
Fichier
Marquer comme terminé
Best Practices for Use of Blended Learning - 2017, an excellent article in terms of ideas / proof of what works for BL and Active Learning, 2017
Fichier
Marquer comme terminé
Applied Research on College Sports BL based on Moodle Platform - a bit too general, 2018
Fichier
Marquer comme terminé
Institutional Drivers and Barriers to Faculty Adoption of Blended Learning in Higher Education - excellent article, comes with a 'vision' of a different type of higher education teaching, 2016
Fichier
Marquer comme terminé
Exploring Critical Factors of the Perceived Usefulness of BL for Higher Education Students - excellent for a general framing of the debate around BL, really useful for a teacher, 2019
Fichier
Marquer comme terminé
Flipped and Active Learning
Development of an Instructional Design Model for Flipped Learning in Higher Education - provides a theoretical model of using the flipped classroom as a teaching strategy; it details the pros and the cons of using reading quizzes, 2017
Fichier
Marquer comme terminé
Active Learning through Online Quizzes: Better Learning and Less (Busy) Work - a crash course on the use of reading quizzes, 2017
Fichier
Marquer comme terminé
Active Learning Strategies for Diverse Learning Styles: Simulations are Only One Method - if you plan to use simulations in your courses, the article offers a framework, 2013
Fichier
Marquer comme terminé
A Visual Approach to Helping Instructors Integrate, Document, and Refine AL - mostly natural sciences, pair teaching, 2016
Fichier
Marquer comme terminé
Transformation of Classroom Spaces: Traditional vs AL Classroom in Colleges - explains the reasons behind the round tables and room 304-305, 2014
Fichier
Marquer comme terminé
Other Research